Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

Αξιοποιώντας τη Δύναμη των Social Media

H εμφάνιση του διαδικτύου και η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυσή του διεθνώς στον ευρύ πληθυσμό τις τελευταίες δύο δεκαετίες, σε συνδυασμό με την πρωτοφανή ανάπτυξη και άλλων σύγχρονων τεχνολογιών, όπως της κινητής τηλεφωνίας με τις δεκάδες εφαρμογές, αλλά και την μεταξύ τους διασύνδεση, έχει αλλάξει δραματικά τα δεδομένα όχι μόνον της καθημερινής επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων αλλά και των τρόπων προβολής σειράς προϊόντων και υπηρεσιών από όλο το φάσμα της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής δραστηριότητας. Ειδικότερα, η αλλαγή στον τρόπο επικοινωνίας αλλά και προβολής σειράς προϊόντων και υπηρεσιών επηρεάζεται καθοριστικά και από την εμφάνιση των καλούμενων social media, που αναπτύχθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία μόλις χρόνια, ως συνέπεια της εμφάνισης του διαδικτύου. Σύμφωνα με τον Διαμαντή Κιτρίδη, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Citrine, που έχει ως βασική δραστηριότητα, το marketing μέσω των social media, τα Social Media είναι τα νέα μέσα επικοινωνίας, που αναδύθηκαν από την εμφάνιση του διαδικτύου και της διασύνδεσής του με την κινητή τηλεφωνία, όπου οι χρήστες συζητούν, συμμετέχουν, διαμοιράζονται και δικτυώνονται κάτω από μια κοινή ομπρέλα. Το διαφορετικό με τα παραδοσιακά μέσα είναι ότι τα Social Media μπορούν να ενθαρρύνουν τους χρήστες επιδιώκοντας την συζήτηση, τα σχόλια, την αλληλεπίδραση και τον διαμοιρασμό οποιαδήποτε πληροφορίας μεταξύ τους. Τα πιο διαδεδομένα από αυτά στην τρέχουσα χρονική περίοδο είναι το Facebook, το Youtube, το twitter, τα blogs και το Flickr. Είναι η δεύτερη γενιά του διαδικτύου στην οποία ο κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα της δημιουργίας και δημοσίευσης περιεχομένου αλλά και στη διαδραστικότητα με το δημοσιευμένο περιεχόμενο άλλων χρηστών. Στην Ελλάδα έχουμε ένα επιπλέον πλεονέκτημα ότι είμαστε κοινωνικοί και έχουμε σε ποσοστά μεγάλη συμμετοχή στα Social Networks φτάνοντας παραδείγματος χάρη τους 2.706.440 χρήστες στο Facebook κατακτώντας την 6η θέση στην Ευρώπη την ίδια στιγμή που έχουμε την 35η θέση με βάση των αριθμό των χρηστών του internet. Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως η χρήση των Social Media είναι μόδα και εξελίσσεται σε τρόπο ζωής «lifestyle». Η μεγάλη διάδοση του Internet και γενικότερα των νέων τεχνολογιών με αφετηρία την Αμερική επιτάσσει πλέον την ανάγκη των επιχειρήσεων όχι μόνο για απλή παρουσία στο διαδίκτυο, αλλά και για χρησιμοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων ως διαδραστικό δίαυλο επικοινωνίας με τους πελάτες τους. Τα Social Media μπορούν να αποτελέσουν ένα νέο ισχυρό εργαλείο marketing, γιατί δημιουργούν ένα ιδιόκτητο κανάλι επικοινωνίας που απευθύνεται απ’ ευθείας στον καταναλωτή. Είναι έτσι φτιαγμένα ώστε να μπορέσει το «brand» να έρθει σε απευθείας επαφή και διάλογο με τον καταναλωτή και μέσα από την κοινωνική (ηλεκτρονική) του δραστηριότητα να κάνει Word-of-Mouth. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα Social Media για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και για να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα τα προϊόντα τους, μέσω της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες-πελάτες τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου