Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Στο επόμενο βήμα προχώρησε χθες η Ε.Ε.,


Στο επόμενο βήμα προχώρησε χθες η Ε.Ε., εξαιτίας της καθυστέρησης που καταγράφεται στη χώρα μας όσον αφορά την υιοθέτηση της Οδηγίας για τα οπτικοακουστικά μέσα στο εθνικό δίκαιο και πλέον, ενδέχεται, αν οι καθυστερήσεις συνεχιστούν, να πληρώσουμε πολύ ακριβά την ολιγωρία.
Τι προβλέπει η Οδηγία
Με τις διατάξεις της Οδηγίας αλλάζουν τα δεδομένα τόσο στην αγορά της ραδιοτηλεοπτικής διαφήμισης, όσο και στην παροχή αυτής καθ' αυτής της ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας.
Ειδικότερα, ανοίγει ο δρόμος για νέες μορφές διαφήμισης, οι οποίες εκτιμάται ότι σε αυτή δύσκολη περίοδο θα δώσουν ώθηση στη διαφημιστική αγορά, αφήνοντας σημαντικά περιθώρια ευελιξίας τόσο στους διαφημιστές όσο και στους διαφημιζόμενους και τα ΜΜΕ, ενώ παράλληλα θεσμοθετούνται βάσει των ευρωπαϊκών προτύπων, οι νέες μορφές παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών χωριζόμενες σε «γραμμικές» (διαρκής ροή τηλεοπτικού προγράμματος με οποιοδήποτε τρόπο) και «μη γραμμικές» (τηλεοπτικές υπηρεσίες κατ' απαίτηση).
Για τη διαφήμιση
Η εισαγωγή του νέου όρου «οπτικοακουστική εμπορική ανακοίνωση», μια ευρεία έννοια που περιλαμβάνει την τηλεοπτική διαφήμιση, χορηγία, τηλεπώληση, αλλά και την τοποθέτηση προϊόντων είναι η βασικότερη καινοτομία του νέου πλαισίου, για το χώρο της επικοινωνίας.
Επίσης, στη ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση, η νέα Οδηγία τροποποιεί και καθιστά περισσότερο ευέλικτους τους κανόνες παρεμβολής διαφημίσεων, ενώ ειδική πρόβλεψη γίνεται για την παρεμβολή διαφημίσεων σε κινηματογραφικές ταινίες, παιδικές εκπομπές, προγράμματα επικαιρότητας και ενημερωτικά προγράμματα.
Παράλληλα, καταργείται το ημερήσιο και διατηρείται το ωριαίο όριο μετάδοσης διαφημίσεων, ενώ ως προς την τοποθέτηση προϊόντων, που αναφέρεται στην εμφανή χρησιμοποίηση ενός προϊόντος συγκεκριμένης μάρκας κατά τη διάρκεια προγράμματος έναντι πληρωμής ή αναλόγου ανταλλάγματος, η νέα Οδηγία θεσπίζει σαφές νομικό πλαίσιο, θέτοντας τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα μπορούσε να επιτραπεί η τοποθέτηση προϊόντων.
Για τις ραδιοτηλεοπτικές μεταδόσεις
Μεταξύ άλλων, λύνονται ζητήματα που σχετίζονται με την παραγωγή του περιεχομένου (χώρα προέλευσης, έλεγχος κ.λπ.), καθώς και με τη χώρα εγκατάστασης των ραδιοτηλεοπτικών επιχειρήσεων.
Επίσης, τίθεται ένα ελάχιστο πλαίσιο για τις τηλεοπτικές υπηρεσίες κατά παραγγελία (μη γραμμικές τηλεοπτικές υπηρεσίες), οι οποίες πλέον παρέχονται και στη χώρα μας, από αρκετούς παρόχους τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω δικτύου. Σε ό,τι αφορά τον οικονομικό τομέα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η διευκόλυνση της χρηματοδότησης ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού περιεχομένου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου