Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ

Το Τετράδιο των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Χανίων

Η διαφήμιση στη σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία έχει μια δυναμική παρουσία. Ωστόσο είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς σε όλη της την έκταση την επίδραση της διαφήμισης στη διαμόρφωση του σύγχρονου ανθρώπου.

Η εμπορική διαφήμιση, με τα μέσα που έχει τώρα στη διάθεσή της, βρίσκεται την κάθε στιγμή μπροστά μας. Οι βιομηχανίες, για να μπορέσουν να συντηρηθούν, ανανεώνουν και βελτιώνουν συνεχώς τα προϊόντα τους και στη συνέχεια μέσω της διαφήμισης τα παρουσιάζουν όσο πιο γοητευτικά και ελκυστικά γίνεται.

Θύμα αυτής της ενέργειας είναι ο άνθρωπος της εποχής μας και κυρίως ο έφηβος. Οι σχετικές για τους εφήβους διαφημίσεις ξεπετιούνται στα ενδιάμεσα των τηλεοπτικών προγραμμάτων με την κατάλληλη μουσική και την κατάλληλη εικόνα, με επώνυμα πρόσωπα – πρότυπα για τους εφήβους, που δεν είναι κατασταλαγμένοι και ώριμοι και τους επηρεάζουν, με αποτέλεσμα να γίνονται αχόρταγοι και να θέλουν να αποκτήσουν ό,τι βλέπουν. Χωρίς να το αντιλαμβάνονται, χάνουν την πρωτοβουλία τους και την ελευθερία της σκέψης τους, καθώς λίγο-λίγο δέχονται πλύση εγκεφάλου. Σιγά-σιγά πείθονται ότι τους είναι αναγκαία κάποια προϊόντα, πολλαπλασιάζουν τις ανάγκες τους και γίνονται θύματα του καταναλωτισμού. Επίσης οι διαφημίσεις πολλές φορές ωραιοποιούν τη ζωή εμφανίζοντας τον κόσμο μέσα στον πλούτο και την πολυτέλεια και δημιουργούν έτσι στους εφήβους την επιθυμία να αποκτήσουν προϊόντα δυσπρόσιτα σ’ αυτούς.

Οι έφηβοι πρέπει να γνωρίζουν πως στόχος των διαφημίσεων είναι να παρουσιάσουν ένα προϊόν με τέτοιον τρόπο, ώστε να έχει όσο το δυνατόν περισσότερες πωλήσεις. Όμως εκείνοι είναι που πρέπει να αποφασίζουν τι ακριβώς χρειάζονται και τι μπορούν ν’ αγοράσουν από όλα τα προϊόντα που διαφημίζονται. Η οικογένεια και το σχολείο έχουν υποχρέωση να καθοδηγούν τους νέους, ώστε να κρίνουν και να επιλέγουν σωστά και να προστατεύονται έτσι από τους κινδύνους που τους απειλούν μέσα από τα διαφημιστικά μηνύματα.

Τέλος, αυτό που πρέπει πάνω απ’ όλα να συνειδητοποιήσουν είναι πως η ευτυχία τους και η αξία τους ως ατόμων δεν συνδέονται με κανένα προϊόν.

ΠΗΓΗ:
http://3gym-chanion.chan.sch.gr

Ελένη Αθανασάκη
Χρυσούλα Ανεζάκη
Β1



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου