Παρασκευή, 9 Ιουλίου 2010

Ευκαιρίες χωρίς όρια με το ηλεκτρονικό εμπόριο;



Η έρευνα του Economist καταλήγει στο συμπέρασμα ότι δεν ποτέ δεν ήταν ευνοϊκότερες οι συνθήκες για να επεκταθεί μια επιχείρηση στο Διαδίκτυο ή για να ξεκινήσει τη δραστηριότητά της μια online επιχείρηση. Το κόστος των ηλεκτρονικών υπολογιστών έχει μειωθεί περίπου στα 1.000 ευρώ. Μια ευρυζωνική σύνδεση (που συνήθως παρέχει εταιρική ηλεκτρονική αλληλογραφία και δωρεάν χώρο για τη φιλοξενία της εταιρικής ιστοσελίδας) κοστίζει έως και 100 ευρώ το μήνα. Τα έξοδα marketing -με την προϋπόθεση ότι η επιχείρηση διαθέτει ενδιαφέροντα και ανταγωνιστικά προϊόντα- μπορεί να περιοριστούν σε λίγα μόλις ευρώ για τη σωστή ένταξη μιας λέξης-κλειδί σε μια μηχανή αναζήτησης. Υπάρχουν εταιρίες που απαλλάσσουν τις επιχειρήσεις από τη διαδικασία να δέχονται πληρωμές με πιστωτικές κάρτες, ενώ εταιρίες ταχυμεταφοράς (courier) αναλαμβάνουν εύκολα την αποστολή των προϊόντων, όπου αυτό χρειάζεται. Σε όλο τον κόσμο εκατοντάδες μικρές εταιρίες επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους ή ξεκινούν εντελώς καινούργιες επιχειρηματικές προσπάθειες στο Internet. H online διαφήμιση γνωρίζει συνεχή άνοδο, ενώ ακόμα και μικροί δικτυακοί τόποι μπορούν να κερδίσουν χρήματα από αυτήν.
Στο παρελθόν ελάχιστοι πίστευαν ότι ένας δικτυακός τόπος μπορεί να αποφέρει πραγματικό κέρδος. Σήμερα πολλές εταιρίες έχουν κατορθώσει να έχουν επικερδείς δραστηριότητες στο Διαδίκτυο. Εταιρίες που πάνω από όλα προσπάθησαν να αναλύσουν πολύ προσεκτικά τι προτιμούν οι πελάτες τους και να τους το προσφέρουν.
Η επέκταση των ευρυζωνικών συνδέσεων συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το αποτέλεσμα της εξάπλωσής τους αλλά και της μείωσης του κόστους έναρξης μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας επέφερε πραγματική έκρηξη στη δημιουργία μικρών ιντερνετικών εταιριών, οι οποίες κατορθώνουν να έχουν κέρδη με εξαιρετικά μικρό κόστος.
Παράλληλα, οι μεγάλες εταιρίες πληροφορικής εργάζονται συστηματικά για να διευκολύνουν την είσοδο των ΜΜΕ στο χώρο του η-επιχειρείν. Για παράδειγμα, η Microsoft σχεδιάζει ένα σύνολο εφαρμογών B2B, και ανάμεσά τους ειδικές εκδόσεις των προγραμμάτων Office, ειδικά σχεδιασμένες για να διευκολύνουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που θα είναι στενά συνδεδεμένες και θα υποστηρίζουν αποτελεσματικά δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό θα βοηθήσει ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν πόρους για πολύπλοκες και σύνθετες λύσεις, καθώς και ΜΜΕ του ίδιου οικονομικού κλάδου ή της ίδιας γεωγραφικής περιοχής που αποφασίζουν να συνεργαστούν στο Διαδίκτυο.
Ωστόσο, το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είναι ανέφελο ούτε λείπουν τα προβλήματα. Ήδη εκφράζονται έντονες αντιδράσεις τόσο εναντίον του spam (των ενοχλητικών διαφημιστικών e-mail, που έχουν εξασθενίσει σοβαρά το e-mail marketing) όσο και εναντίον του μεγάλου όγκου της διαφήμισης που πραγματοποιείται με pop-up banners (μικρά παράθυρα με διαφημιστικό περιεχόμενο, που ανοίγουν μόλις ο χρήστης εισέλθει ή εξέλθει από μια ιστοσελίδα). Οι απάτες, η κλοπή αριθμών πιστωτικής κάρτας κ.λπ. δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, ενώ το 2003 ήταν η χειρότερη χρονιά του Διαδικτύου σε ό,τι αφορά τις επιθέσεις από ιούς. Το ζήτημα της ασφάλειας και η καταπολέμηση της διαδικτυακής απάτης αποτελούν τις βασικότερες προκλήσεις για την περαιτέρω άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αν αυτές οι προκλήσεις δεν αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά, οι πελάτες των online καταστημάτων θα επιστρέψουν στην παραδοσιακή αγορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου